امتیاز ثبت اختراع در ارتقای اعضای هیئت علمی

اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه همواره باید در یک روند سعودی علمی، آموزشی و پژوهشی قرار داشته باشند. بنابراین تولیدات علمی و پژوهشی آن‌ها باید به‌صورت دوره‌ای بررسی و ارتقای رتبه نیز در بازه‌های زمانی مشخص صورت گیرد. از این رو استفاده از تمام پتانسیل علمی موجود بسیار مهم است. پیش‌تر به مبحث اهمیت ثبت اختراع در مصاحبه دکترا پرداختیم. طبیعتا اهدافی که برای جذب دانشجوی دکترا مدنظر دانشگاه و موسسه آموزشی عالی است در پرورش و تعالی عضو هیات علمی نیز ادامه می‌یابد. از این رو در این نوشته به بررسی جایگاه ثبت اختراع در نحوه ارتقای اساتید خواهیم پرداخت.

امتیاز ثبت اختراع در آیین‌نامه ارتقای اساتید چند است؟

در بند ۸ جدول ۱-۳ آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی و فناوری آمده است که امتیاز ثبت اختراع به‌همراه تایید معاونت پژوهشی وزارت مربوطه برای هر مورد ۰/۵ تا ۵ امتیاز دارد و حداکثر امتیاز قابل اخذ در این بخش ۳۰ امتیاز است. توجه داشته باشید که این امتیاز صرفا برای گواهی ثبت اختراع اختصاص داده می‌شود. اگر مراحلی از تولید اولیه محصول یا تجاری‌سازی را طی کرده‌اید می‌توانید ۲۰ امتیاز بیشتر کسب کنید. این در حالی است که امتیاز اختصاص داده شده برای هر مقاله ISI در بهترین حالت ۷ امتیاز است. در جدول زیر می‌توانید جزئیات امتیازات مربوط هر بخش را ببینید:

 

با در نظر داشتن اطلاعات بالا و توضیحات باید در نظر داشته باشید که به‌دست آوردن امتیاز پژوهشی از ثبت اختراع به مراتب آسان‌تر و متمایزتر از نگارش مقاله است. در این مقاله تمامی آن‌چه باید در مورد دریافت امتیاز از ثبت اختراع در ارتقای اعضای هیات علمی بدانید آورده شد.

بیشتر بخوانید :

بیشتر بخوانید :

 
رضا گلچین
19/ ژوئن/ 2018

مقالات ثبت اختراع