تمایل دولت آلمان به جذب مخترعان از دیگر کشورها

نتایج یک مطالعه در آلمان نشان می‌دهد تعداد مهاجرانی که متقاضی ثبت اختراع در این کشور هستند، افزایش یافته است. موسسه تجارت آلمان در کلن با اعلام این خبر تاکید کرده است که در سال ۲۰۱۶ تقریبا از هر ۱۰ نفری که اختراع خود را به ثبت رسانده‌اند، یک نفر مهاجر بوده است. این آمار در حالی منتشر شده است که در سال ۲۰۰۵ تنها ۶ درصد متقاضیان ثبت اختراع در آلمان مهاجر بودند.

براساس یافته‌های این مطالعه، تقریبا هزار اختراع توسط مهاجران جنوب شرقی اروپا مانند لهستان، جمهوری چک، مجارستان، صربستان و روسیه ثبت شده است. همچنین حدود ۵۶۰ اختراع توسط مهاجران کشورهای عربی و ترک زبان به ثبت رسیده است.

کوپل یکی از مجریان این تحقیق می‌گوید: «نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که باید قوانینی برای جذب مهاجران متخصص در آلمان ایجاد شود. این کار باعث می‌شود که متخصصان بتوانند راحت‌تر به آلمان بیایند و درنتیجه مخترعان نیز ساده‌تر می‌توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.»

همچنین تحقیق دیگری که توسط دولت آلمان به انجام رسیده نشان می دهد مهاجران در آلمان غالبا کسب و کاری مستقل به راه می‌اندازند. طبق این پژوهش در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ حدودا از پنج نفری که مستقلا در آلمان کسب و کاری را راه انداخته‌اند، یک نفر دارای تبار خارجی بوده یا اینکه تابعیت کشور دیگری را داشته است.

به این ترتیب با توجه به سهم مهاجران در جمعیت کشور که شامل ۱۸ درصد می‌شود، این افراد بیشتر از میانگین متوسط در زمینه به راه انداختن کسب و کار مستقل فعال بوده‌اند.

سیاست های تشویقی دولت آلمان برای جذب کارآفرینان و مخترعان، و قدرت اقتصادی و صنعتی آن باعث شده تا کشور آلمان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت از طریق ثبت اختراع باشد. شرکت افق نیکان تنها کارگزاری رسمی ثبت اختراع داخلی و بین المللی دارای مجوز در ایران، آماده ارائه مشاوره و انجام کلیه امور مرتبط با مهاجرت از طریق ثبت اختراع به آلمان است. برای دریافت راهنمای نحوه ثبت اختراع و مهاجرت به آلمان، کافی است فرم موجود در صفحه مهاجرت از طریق ثبت اختراع را پر کنید.

بیشتر بخوانید :

ثبت برند و هرآنچه باید درباره آن بدانید. ثبت اختراع و هرآنچه راجب به آن باید بدانید. دانش بنیان و هرآنچه باید درمورد این شرکتها باید بدانید. ثبت بین المللی برند چگونه امکان پذیر است؟
 
رضا گلچین
3/ آگوست/ 2018

مهاجرت

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
17/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان
مهاجرت مهاجرت به کانادا
19/ سپتامبر/ 2023