متوسط هزینه زندگی در استرالیا چقدر است؟

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است، هرچند به‌دلیل حجم زیاد مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر به استرالیا و وضعیت اقتصاد جهانی، این کشور دچار مشکلاتی شده است ولی همچنان یکی از کشورهای قوی اقتصادی در سطح جهان محسوب می‌شود که در این بحران نه تنها آسیب زیادی ندیده است، بلکه ارزش دلار استرالیا نیز افزایش یافته‌است.

فارغ از اینکه متقاضیان مهاجرت به استرالیا از چه طریق و چه ویزایی قصد عزیمت به استرالیا را دارند، مخارج و هزینه‌های زندگی در استرالیا موضوعی است که اطلاع از آن پیش از تصمیم جدی به اقامت در این کشور ضروری است.

به طور کلی، استرالیا در بین توریستها به عنوان کشوری گران‌قیمت شهرت یافته است که هزینه‌های زندگی در آن از اکثر کشورهای اروپایی و همینطور آمریکا و کانادا بالاتر است. البته هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا هم متفاوت هستند اما این تفاوت خیلی چشمگیر نیست.

همانند بقیه کشورها، هزینه‌های زندگی در کلان شهرها مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن و غیره از شهرهای کوچکتر بیشتر هستند اما به این نکته هم باید توجه داشت که فراوانی کار و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری -مخصوصا برای مهاجرین- در کلان‌شهرها نیز به مراتب بیشتر است.

هزینه زندگی در استرالیا متفاوت است!

بطور کلی هزينه‌ها از يك ايالت به ايالت ديگر و حتی در مناطق مختلف يك ايالت متفاوت است و به ميزان زيادی به منطقه‌ای كه در آن زندگی می‌كنيد و شيوه زندگی شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال سیدنی دارای بالاترین هزینه‌های زندگی و آدلاید دارای کمترین است. قيمت لوازم ضروری مثل غذا، نوشيدنی و لباس نسبتا پايين است ولی در مورد محصولات صنعتی چنين نيست، چرا كه بسياری از آنها از خارج از كشور وارد می‌شوند.

در ادامه، هزینه‌های زندگی در استرالیا را بدون در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند پوشاک، بهداشت و درمان و تفریح آورده‌ایم.

هزینه اجاره‌خانه در استرالیا

اجاره‌خانه در استرالیا بصورت هفته‌ای پرداخت می‌شود. خانه‌ها در استرالیا شامل یونیت یا آپارتمان و ویلا / هاوس می‌باشد. اجاره‌خانه به عوامل مختلفی همچون موقعیت واحد در شهر، تعداد خواب و نوع واحد بستگی دارد. بطور کلی خانه‌ها یا بصورت استودیو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پایین‌تری دارد، و یا دارای یک یا چند اتاق خواب می‌باشند. بطور متوسط خانه مورد نظر را از 200 دلار تا 500 دلار در هفته می‌توان اجازه نمود. همانطور که پیشتر گفته شد، رقم اجاره بستگی به شرایط و موقعیت خانه دارد.

هزینه مواد غذایی در استرالیا

هزینه خوراک در استرالیا در یک هفته بطور متوسط برای یک زوج بین 100 تا 150 دلار می‌باشد.

هزینه وسایل نقلیه در استرالیا

وضعیت وسایل نقلیه عمومی در استرالیا بسیار خوب است و به‌راحتی می‌توان برای سفرهای درون‌شهری از آن استفاده نمود. وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس، قطار شهری و تاکسی است. بطور متوسط، هزینه بلیط اتوبوس و قطار شهری بین 1 دلار و بیست سنت تا 3 دلار متغیر است؛ بنابراین این هزینه بین 50 تا 80 دلار در یک هفته خواهد بود.

هزینه‌های شارژ در استرالیا

در استرالیا هزینه آب و برق پایین است به‌طوری که برخی از خانه‌ها دارای گاز نیستند و تمامی وسایل آن با برق کار می‌کند. هزینه برق و گاز و آب به‌طور متوسط در ماه 100 تا 300 دلار است. سیستم تلفن دارای هزینه ماهیانه حدودا 30 دلار است.

جمع‌بندی

با توجه به در نظر گرفتن این هزینه می‌توان گفت هزینه زندگی در استرالیا برای یک زوج بین 2000 تا 2500 دلار در ماه است که در سال هزینه‌ای بالغ بر 20000 تا 25000 دلار خواهد بود.

خبر خوب برای مخترعان و صاحبان ایده های نو: استرالیا یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت مخترعان است و در کنار دورنمای اقتصادی موفق، سیاست‌های تشویقی جذابی برای اعطای اقامت به صاحبان اختراع دارد. شرکت افق نیکان تنها کارگزاری رسمی ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی دارای مجوز در ایران، آماده ارائه مشاوره و انجام کلیه امور مرتبط با مهاجرت از طریق ثبت اختراع به استرالیاست. برای دریافت راهنمای نحوه ثبت اختراع و مهاجرت به استرالیا، کافی است فرم موجود در صفحه مهاجرت از طریق ثبت اختراع را پر کنید.

بیشتر بخوانید :

رضا گلچین
15/ نوامبر/ 2018

مهاجرت

مهاجرت به کانادا جوشکاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
30/ اکتبر/ 2023
ویزای مولتی آمریکا + شرایط دریافت، هزینه و مدارک
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
8/ فوریه/ 2024
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
17/ سپتامبر/ 2023